۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۱۴۸۸۰
نماينده ولي فقيه ناحيه بن:

آرمان‌های یک پاسدار همان آرمان‌های امام راحل است

آرمان‎ها و رسالت‌های يک پاسدار همان آرمان هاي امام خمینی(ره)که برگفته از نهضت حسینی است.
آرمان‌های یک پاسدار همان آرمان‌های امام راحل است
به گزارش جهان‌بین نیوز، همزمان با سالروز ولادت امام حسين (ع)و گراميداشت روز پاسدار، خبرنگار زنگ خبر با نماينده ولي فقيه سپاه شهرستان به گفت‌وگو پرداخت.

با تشکر از اينکه وقت خود را در اختيار ما قرار داديد و تبريک وتهنيت به مناسبت ايام خجسته ميلاد امام حسين(ع) و روز پاسدار؛
*ديدگاه خود را در خصوص علت نام گذاري اين روز توسط امام راحل بيان کنيد؟
حجت‌الاسلام عباسی: باعرض تبريک به مناسبت روز ولادت آقا اباعبدالله الحسين (ع) و روز پاسدار، مي توان گفت باتوجه به زندگاني بابرکت آقا اباعبدالله ورشادت هاي حضرت درصيانت ازدين؛ روز ميلاد آن حضرت به روز پاسدار از سوي بنيان گذار کبيراسلام نامگذاري شده است.
امام خميني بانام گذاري اين روز به اين نام خطاب به پاسداران فرمودند:امروز اسلام در دستان شماست؛ شما پاسدار اسلام هستيد.
اگربخواهيم جامعه فعلي را با جامعه آقااباعبدالله قياس کنيم مي بينيم انتخاب به جايي است زيرا هدف آقا اباعبدالله از قيام چيزي جز بقاي اسلام نبوده وامروز هم هدف از تشکيل سپاه پاسداران چيزي جز پاسداري از نظام جمهوري اسلامي نيست.

* ارزيابي شما از عملکرد سپاه پاسداران در طي ۳۶سال حکومت انقلاب اسلامي ايران چيست؟

حجت‌الاسلام عباسی: سپاه از ابتداي تشکيل خود تا به امروز کارنامه درخشاني دارد از همان اوايل انقلاب با تقديم کردن شهداي بسيار و بعداز آن هم با تربيت سرداران و افراد بسيار کارآمد براي نظام توانسته است کارهاي عظيمي درهمه عرصه ها انجام دهد وهم اکنون هم با توجه به فرمايشات مقام عظماي ولايت توانسته است وظايف خود را به نحواحسن انجام دهد.

*به نظرشما وظيفه پاسداران و سپاه پاسداران درجامعه کنوني چيست؟
حجت‌الاسلام عباسی: باتوجه به هجمه شديدي که از سوي دشمنان نظام به ويژه ابرقدرت هايي چون امريکا وانگليس دربحث جنگ نرم وجود دارد و عملکرد آنها ازطريق رسانه ها و وسايل ارتباط جمعي ميتوان گفت؛ مهم ترين وظيفه سپاه بعد از توان رزمي بالا در جنگ سخت، هدايت و راهبري در جنگ نرم است که با پياده کردن مباحث فرهنگي در سطح جامعه و روشنگري هاي بسيار دقيق و زيرکانه براي جوانان صورت مي گيرد.
لازم به ذکر است که بگويم ما علاوه برمقابله کردن با جنگ نرمي که دشمنان به راه انداختند وظيفه داريم خود نيز جنگ نرمي براي مردماني که با فرهنگ اسلامي آشنا نيستند پياده کرده و آنها را با فرهنگ ونظام مقدس جمهوري اسلامي آشنا کنيم.

* آرمان‌ها و رسالت هاي يک پاسدار را چگونه تعريف مي کنيد؟
حجت‌الاسلام عباسی: آرمان‌ها و رسالت يک پاسدار همان آرمان‌هاي امام است؛ در کل همه ما وظيفه داريم خودمان وجامعه را براي ظهور ولي عصر آماده کنيم تا ان شاالله با ظهور آن حضرت بتوانيم به اسلام خدمت کنيم اين آرمان هر پاسداري است که سرباز مقام عظماي ولايت و سرباز آقاامام زمان باشد.
يک پاسدار بايد به گونه اي عمل کند که الگوي تمام نماي يک پاسدار نمونه درسطح جامعه باشد و علاوه بر اينکه مردم از آن الگو بگيرند خوشحال باشند که چنين شخصيت‌هاي حافظ و پاسدار نظام هستند.
ان شاالله که بتوانيم سرباز خوبي براي مقام عظماي ولايت و آقاامام زمان باشيم.
والسلام عليکم ورحمه الله وبرکاته.

ازاينکه وقتتون را دراختيار ما قرار داديد سپاسگذاريم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۵:۰۹

13 Feb 2020